Tended Human Refuge
Uw partner in humane opvangoplossingen

Kostenopbouw van diensten Tended
Onze tariefstructuur is transparant en gebaseerd op het principe van "per bed per nacht". Dit betekent dat de opdrachtgever een vooraf vastgesteld vast bedrag per beschikbaar gesteld bed betaalt, wat de kosten vooraf inzichtelijk maakt. Dit model biedt flexibiliteit en schaalbaarheid, aangezien de opdrachtgever kan kiezen voor verschillende capaciteiten afhankelijk van
de behoeften.
Bij de overweging om gebruik te maken van de diensten van Tended is het vooral belangrijk om te begrijpen hoe de kosten zijn opgebouwd, aangezien deze diensten zijn samengesteld uit diverse componenten. We willen graag transparant zijn over de factoren die de prijs van onze dienst bepalen. Hieronder vind u een overzicht van de belangrijkste componenten van de kostenopbouw van Tended:
ā

1. Component: huisvesting en slaapgelegenheid
De basis van een Tended locatie is het component Huisvesting en Slaapgelegenheid. We begrijpen dat een goede leefomgeving essentieel is voor het welzijn van de bewoner. Daarom bieden we huisvestingsopties die voldoen aan comfort, veiligheid en COA-eisen. Onze accommodaties zijn ontworpen en ingericht om een rustige en aangename omgeving te creëren waarin de bewoners zich comfortabel en veilig kunnen voelen.
2. Component: locatiemanagement
Onze ervaren managers zorgen voor een soepele operatie en staan in direct contact met de opdrachtgever voor regelmatige updates en rapportages. Tended biedt diverse activiteiten aan om de bewoners een zinvolle dagbesteding te geven, wat bijdraagt aan hun welzijn en integratie.
Het component locatiemanagement omvat onder andere de lonen van de werknemers die betrokken zijn bij de dagelijkse leiding en diverse werkzaamheden, evenals overheadkosten zoals apparatuur en onderhoud.
ā
3. Component: facilitaire voorzieningen
De faciliteiten van Tended zorgen voor een veilige en comfortabele leefomgeving waarin gegeten, gesproken en ontspannen kan worden. Deze ruimtes zullen door Tended worden voorzien van tafels, stoelen, afvalbakken, wasmachines etc.
ā
4. Component: catering
Component Catering bestaat uit een maaltijd service voor ontbijt, lunch en diner. Dit component omvat tevens de lonen van het begeleidend personeel. We proberen de catering zo veel als mogelijk door lokale of regionale partijen uit te laten voeren om versheid en lokale betrokkenheid te garanderen. Onze voedingsdeskundige houdt toezicht op de hygiëne en uitvoering van de HACCP (voedselveiligheid)-wetgeving. Ook worden de maaltijden uiteraard afgestemd op de doelgroep en culturele behoeftes.
ā
5. Component: veiligheid
Component Veiligheid omvat veel. Onder andere receptie en toegangsbeveiliging en de inzet van fysieke beveiligers. Maar veiligheid gaat verder: ook zaken als camerabewaking in de openbare ruimtes, voorzieningen en maatregelen omtrent brand- en ontruimingsveiligheid en de noodzakelijke EHBO-materialen vallen binnen dit component.

Maar wat kost het nu?
Om een zo eerlijk mogelijke prijs aan te bieden, hebben we de kosten in een aantal fases opgedeeld. Dit hebben we gedaan omdat de looptijden van vluchtelingen-opvanglocaties sterk kunnen verschillen, van enkele maanden tot meerdere jaren. Als we gedurende de gehele looptijd het zelfde tarief zouden hanteren, dan zouden we u als opdrachtgever op een begeven moment te veel laten betalen. Dit omdat iedere fase een andere kostenpost met zich meebrengt. Op verzoek hebben we een tarievenlijst beschikbaar met tarieven die zijn gesimuleerd op basis van een nauwkeurige berekening. Afhankelijk van lokale omstandigheden kunnen tarieven met een paar procent wijzigen: wij stellen graag een maatwerk-offerte voor u op.
1. Opbouwfase
Dit is de fase vanaf het moment van akkoord van de opdrachtgever tot het moment dat de locatie geopend wordt voor bewoners. In deze fase worden kosten gemaakt op gebied van de opbouw van het terrein, aanleg van infrastructuur en andere praktische zaken. Maar ook het locatiemanagement gaat druk aan het werk: er worden maatwerk-plannen en -draaiboeken opgesteld, er wordt contact gelegd met de gemeente, het COA en andere benodigde partners. Zodra de opbouw van de locatie begint zullen er in de uren dat er niet gewerkt wordt ook beveiligers ingezet worden om de (bouw)locatie te beveiligen.
ā
2. De eerste 3 maanden
Onze ervaring leert dat de eerste 3 maanden na het openen van een vluchtelingen-opvanglocatie vrij onstuimig verlopen. Procedures moeten worden opgestart, geïmplementeerd, aangepast en worden bijgeschaafd en ook de bewoners moeten hun plekje zien te vinden. Daarnaast moet veel administratie gevoerd worden om iedereen te begeleiden bij het inschrijven in de gemeente en andere instanties. Om deze reden zetten wij in deze periode extra personeel in op gebied van locatiemanagement en beveiligingspersoneel.
ā
3. Na de eerste 3 maanden
Na ongeveer 3 maanden is er een routine gevonden en zal blijken dat er afgeschaald kan worden in de personele bezetting. Het exacte moment om dit te doen dient in overleg bepaald te worden: op een rustige locatie kan dit misschien al na 2 maanden, terwijl dit op onrustige locaties soms pas later kan.
ā
4. Afbouwfase
Er komt een moment dat de opvanglocatie weer afgebroken zal worden. Het opruimen van het terrein brengt de nodige logistieke handelingen met zich mee, gezien wij uitsluitend materialen inzetten die op een andere plaats opnieuw gebruikt kunnen worden.

Tot slot
Zoals u bovenstaand kunt zien hechten wij grote waarde aan transparantie en openheid. Dit komt omdat wij u niet willen confronteren met aanvullende kosten die vooraf niet besproken zijn. Mochten er gedurende het project incidenten plaatsvinden waarbij noodzakelijkerwijs extra kosten gemaakt moeten worden (bijvoorbeeld de inzet van extra beveiliging door spanning of een escalatie) dan zullen we hier altijd zo snel mogelijk over in gesprek gaan en er voor strijden om zo snel mogelijk weer terug te gaan naar de overeengekomen tariefstellingen.
ā
Tarievenlijst
We hebben een tarievenlijst beschikbaar met daarin een uitgewerkte nauwkeurige berekening op basis van een gesimuleerde noodopvanglocatie. Dit geeft een goede inkijk in een schatting van de kosten. Neemt u vooral contact met ons op middels het onderstaande formulier of telefonisch, dan sturen wij u dit overzicht direct en geheel vrijblijvend naar u op.
ā
Voor meer informatie over onze diensten, neem gerust contact met ons op. We staan klaar om al uw vragen te beantwoorden.